Våt Lördag...

Idag kl 8 på mörra väckte mamma mig och då mina vänner skulle jag ut på havet och segla!
Så jag satte på mig hela mitt halvfuktiga kitt och åt en snabbis smörgås och sedan satte vi oss i bilen för att hinna med färjan (Vi är fortfarande på Knippla) och när vi var nere vid hamnen så sa mamma:
"Har du mobilen nu?", för nu var det så att min morbror och kusin skulle hämta mig så då behövde jag liksom min mobil.
Så jag gav ifrån mig ett okänt ljud som jag brukar ge ifrån mig när jag kommer på nånting som jag glömt elr något sådant.... Det låter ofta såhär "Hue!".
Ja så då hade vi exakt 5 minuter på oss att åka upp till huset igen hämta min mobil och åka tillbaks till färjan. Så efter att vi hade rannsakat hela huset och satt oss i bilen igen så upptäckte jag att min mobil låg i ett fack i väskan. Så då körde mamma alldeles för fort ner till hamnen och så åkte vi på. Vi hann till båda färjorna och jag kom i tid. Jag och Linnea seglade ensamma och först kapsejsa (Vända på båten och ramla i) vi en gång vilket var en ganska normal kapsejsning men den andra gången var läskig. För jag seglade trapets!!! Om ni inte vet vad det e så lägger jag upp en bild.
(Inte jag och inte min bild)

Så, låt oss nu tänka att jag är den (Vi seglar med större båt oxå) som hänger utanför båten. Ok?
Ja det som hände andra gången vi kapsejsa var att jag inte släppte ut på trapetsen och Linnea släppte inte ut på seglet så båten lutade väldigt mycket åt motsatt håll där jag hängde och när man hänger så står man på kanten av båten, så helt plötsligt så stod hela båten på sidan och jag stod rakt upp. Hehe... Ja så jag ramlade RAKT NER i båten!
Och sen tredje gången vi kapsejsa så låg jag i vattnet själv medan Linnea och båten drev bort, bort, bort så vi skrek Titanic repliker till varan ^-^.
Ja sen hämtade Ella och Tom mig och en kom vi hit och sen gunga vi och sen åt vi och sen fick vi hem till Daniella där Maria var och vi satt och åt gott gott medan vi såg på Robinsson!
Så! Hoppas alla får en god natts sömn!

P.s Hitta min underskrift!



Kommentarer
Postat av: Astrid

det låter väldigt trevligt xD jag kapsejsade väldigt dramatisk en gång när jag var typ 9. var typ en tjej som jag krockade med och hon skrek typ som man gör på höjdskräcken elr nåt... ja, det kanske inte var så intressant men nu orkar jag inte ta bort det. :S

2009-05-03 @ 14:58:12
URL: http://ettplusettarlikamedtva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0